Bestelling wol en begin Amigurumi

Hey allemaal!

Vandaag ben ik eindelijk begonnen met amigurumi. Ik ben begonnen met de lachende eikeltjes uit het boek Amigurumi and Forest Friends. Tot nu toe heb ik alleen het “petje” af. Morgen ga ik verder met de rest. Uiteraard zal alles ook uitgebreid worden besproken in een post.

Wat ik wel merkte is dat als je het eenmaal door hebt hoe je het patroon moet lezen en wat het allemaal betekent, dan valt het best wel mee. Ik kwam er wel achter dat ik wel graag een stitchmarker wil hebben en voor grote projecten zal ik hoogstwaarschijnlijk een toerenteller nodig hebben. Daarom heb ik bij Wolplein en Echtstudio een bestelling geplaatst. Ten eerste een paar broodnodige essentials die ik vergeten ben te kopen. De toerenteller, stitchmarkers en stopnaalden. Ik hoop ze binnen 2 of 3 werkdagen binnen te hebben.

Wat ik ook niet kon laten is wol bestellen voor een paar patronen uit het boek Dierencupcakes haken die ik laatst voor mijn verjaardag had gekregen. En toen vond ik op Echtstudio nog een paar leuke haakpakketten. Een leuke voor mijn moeder en een voor mijn vriend. Een kerstman en een olifant. Ik zag ook nog een leuk boek over beren haken, maar ik moest me even inhouden. Deze bestelling is al aardig wat en ik moet ze eerst afmaken natuurlijk. Maar mocht ik wat over hebben, dan zal ik dat boek echt gaan bestellen en als ik hem binnen heb, de benodigdheden bestellen.

Reden? Ik heb mijn kleine achterneefje een bruine beer beloofd. En belofte maakt schuld!

Dus morgen de post over mijn eerste afgeronde amigurumi project. Spannend!

2 gedachtes over “Bestelling wol en begin Amigurumi

    • Ik denk dat het alleen maar erger gaat worden :). Dit is echt een goed alternatief voor anime kijken. Get’s my creative juices to flow again. Vroeger tekende ik echt ontzettend veel, maar door de drukte in m’n leven doe ik dat niet meer, maar dit ik weer iets anders leuks waar ik mijn tanden in kan zetten.

Plaats een reactie