Focus op de leuke dingen

Pas geleden had ik al een berichtje gepost dat ik niet in een happy periode zit. Nu heb ik besloten om mij zo veel mogelijk op de leuke momenten te focussen. Dus zal ik naast de haakdingen e.d. ook veel berichten posten over wat er wel leuk is geweest. Zo kan ik mijn gedachten een beetje afleiden op het negatieve en wat meer richten op de positieve. Nu is het wel vaak zo dat als ik een superdag heb gehad het gevoel gelijk verpest wordt op het moment dat ik thuis kom. Dat is wel een beetje jammer. Deze post is helaas ook niet anders. Hele leuke middag en avond, kom je thuis: gelijk verpest. Maar we gingen ons focussen op het leuke gedeelte dus hier het leuke gedeelte:

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen ben ik gisteren naar mijn blogcollega en goede vriendin Lydia geweest van Crochetnanigans.

We hadden samen een bestelling geplaatst op Wolplein dus had ook gelijk mijn buit binnen ^u^. Met mijn buit kon ik gelijk beginnen met een nieuw breiproject. Namelijk een muts met behulp van het gratis patroon van Red Heart. Het is een heel makkelijk patroon voor beginners. Op youtube heb je ook een stap voor stap video die dit patroon uitlegt. Ook heel erg handig van Yolanda Soto Lopez. Ik heb daarvoor breinaalden van Prym 6mm besteld en wol van Katia Maxi Merino in kleurnummer 40. Het is heerlijke wol die niet kriebelt en lekker warm is.

Katia Maxi Merino 7afbeelding gebruikt van wolplein.

Daarnaast had ik ook nog een boek besteld over sokken breien. Aangezien ik de spullen wel in huis had, maar geen idee hoe je sokken moest breien leek dit wel een handige actie.

Sokken brei je zo!afbeelding gebruikt van wolplein.

We hebben die middag heerlijk zitten breien en haken onder het genot van een heerlijk kopje thee en koekjes! Ook de huispoezels vonden het wel erg interessant die breinaalden. Uiteindelijk had m’n breipoezel zich verplaatst naar het aquarium. Ze is zo ontzettend lief. Japie ook, maar die ben ik helaas vergeten op de foto te zetten. Shame on me.

uitje 109

Om op te vreten toch?

Over om op te vreten gesproken. Toen het etenstijd was zijn we heerlijk naar de ShabuShabu gegaan voor what else: SUSHI!!!

uitje 110

Omnomnomnom

Ik heb dus heerlijk genoten van deze middag. En ik wil dit echt vaker gaan doen. Het is toch wel leuker om met iemand samen de crea bea uit te hangen dan alleen in een kamertje te zitten.

 

2 gedachtes over “Focus op de leuke dingen

  1. Ben blij dat jij ook van de dag genoten hebt 🙂 wil eigenlijk binnenkort een soort van haak-in organiseren, gewoon thuis. Maar moet even kijken wanneer daar tijd voor is en wie er geïnteresseerd zouden zijn.

Plaats een reactie